info@drnafisi.com   021-22545524
دکتر ناهید نفیسی » بیماری های پستان » عدم تقارن سینه ها نشانه چیست؟
نوبت دهی دکتر ناهید نفیسی

عدم تقارن سینه ها نشانه چیست؟

عدم تقارن سینه ها

داشتن سینه های نامتقارن، به ویژه در دوران رشد پستان در نوجوانی، بسیار معمول و شایع است. اما این عدم تقارن سینه ها در پایان زمان رشد کامل سینه ها برطرف می شود. با این حال،  25٪ از زنان کل زندگی خود را با عدم تقارن پستان می گذارنند، که این امر نیز کاملا طبیعی است و لزوماً نشان دهنده یک بیماری زمینه ای نیست. در خانم هایی که این عدم تقارن سینه ها بسیار چشمگیرتر است، می تواند مربوط به ساختار و بافت های پستان باشد. اکثر توده های موجود در سینه زنان زیر 50 سال معمولاً خوش خیم هستند، اما هر توده در خانم های بالای 30 سال باید ارزیابی شود. معاینات پستان، شامل تصویربرداری و نمونه برداری از پستان می باشد که همگی از روش های رایج در ارزیابی سینه در خانم ها می باشد.

دکتر ناهید نفیسی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا و دستگاه های مجهز به انجام ماستیت یاعفونت پستان می باشند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر ناهید نفیسی ، با شماره 22852250 021 و پیج اینستاگرام ایشان ارتباط برقرار کنید.

نشانه های سینه نامتقارن

از جمله نشانه هایی که می توان نامتقارن بودن سینه را تشخیص داد عبارتند از:

  • عفونت در پستان
  • درد در پستان
  • برآمدگی در پستان
  • اسکار جراحی
  • انحنای غیرطبیعی ستون فقرات
  • ناهنجاری قفسه دنده

اگر عدم تقارن پستان آشکارتر یا آزار دهنده باشد، باید به یک جراح سینه مراجعه کنید.

علل نامتقارن بودن سینه خانم ها از نظر رشد

بلوغ

عدم تقارن در دوران رشد سینه در نوجوانی معمول است. به طور معمول، عدم تقارن پستان با رشد کامل سینه ها برطرف می شود، که به طور معمول در سن 18 سالگی اتفاق می افتد. درجه نهایی عدم تقارن پستان تا این زمان تعیین نمی شود. بسیاری از زنان در دوران بلوغ پستان نامتقارن دارند و حدود 25٪ از این زنان تا بزرگسالی عدم تقارن پایدار دارند.

آسیب به سینه قبل از بلوغ

آسیب به بافت پستان قبل از رشد کامل آن می تواند منجر به عدم تقارن پستان شود. ضربه، عفونت یا اشعه به یک طرف قفسه سینه از آسیب های احتمالی است که ممکن است منجر به رشد نامتقارن پستان شود. همچنین عدم تقارن در دوره بلوغ طبیعی است معمولا رشد یکی از پستان ها ز‌ودتر شروع می شود و پستان مقابل تا دو سال بعد ممکن است شروع به رشد کند. جراحی آبسه پستان در دوران نوزادی از علل اصلی است.

علل نامتقارن بودن سینه خانم ها از نظر رشد توده ها

سینه های نامتقارن ممکن است به دلیل وجود توده ای در پستان باشد که می تواند به عنوان یکی از موارد زیر مشخص شود.

عفونت پستان (ورم پستان)

آبسه پستان، ماستیت یا عفونت بافت پستان به طور معمول به صورت یک توده قابل لمس، متورم در یک سینه همراه با درد، قرمزی و گرما ظاهر می شود. به طور معمول، آبسه پستان در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. مجاری شیر در پستان نیز می تواند آلوده شود. ماستیت معمولاً در خانم هایی که در دوران شیردهی هستند بروز می کند، اگرچه گاهی اوقات این وضعیت در زنانی که شیرده نیستند نیز ممکن است ایجاد شود.

علائم اصلی عفونت پستان شامل: خستگی، حالت تهوع، درد پستان، علائم التهاب پستان مانند قرمزی ، تورم یا تب

کیست پستان

کیست پستان کیسه ای پر از مایع (مانند یک بالون کوچک) در داخل پستان است. کیست پستان در زنان شایع است. ممکن است کمی درد ایجاد کنند ، اما معمولاً خوش خیم هستند (سرطانی نیستند).

کیست سینه

علائم شایع کیست پستان شامل: درد پستان، توده پستان، توده پستانی دردناک، توده متحرک پستان. البته علائمی که هرگز با کیست پستان بروز نمی کند: توده زیر بغل و تب می باشد.

توده خوش خیم پستان

عدم تقارن پستان ممکن است به دلیل ندولاریتی دوطرفه (که خود به خود برطرف می شوند) قابل لمس پستان یا توده ای در پستان باشد که احساس کنید. توده های قابل لمس پستان شایع است و 90٪ آنها در زنان 20 تا 50 ساله خوش خیم هستند. در زنان زیر 30 سال، ندولاریتی دوطرفه پستان خود به خود برطرف می شوند. برخی از انواع احتمالی توده های خوش خیم پستان شامل تغییرات فیبری همراه با چرخه قاعدگی ، کیست یا آسیب بافتی پس از ضربه به پستان است.

اغلب بیماری های پستان مانند به وجود آمدن توده در سینه خانم ها بسیار شایع است و وجود هر توده دلیلی بر وجود سرطان پستان نیست. پاپیلوم داخل حفره ای هدایتی همان توده های خوش خیم پستان هستند که در مجاری شیری ایجاد می شوند.

تغییرات فیبروکیستیک یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف انواع تغییرات خوش خیم در پستان استفاده می شود. علائم این بیماری شامل تورم یا درد پستان و همچنین گره، برآمدگی یا ترشحات نوک سینه است.

علائم پاپیلوم داخل حفره ای شامل توده پستان، توده دردناک پستانی، توده پستانی بدون درد، نشت مایع سفید یا شفافی از سینه می باشد. اما به وجود آمدن توده زیر بغل از جمله علائمی است که هرگز با پاپیلوم داخل حفره ای رخ نمی دهد.

توده خوش خیم توده های فیبروادنوم یا فیلودس هستند که در خانم های جوان شایع هستند و وقتی بزرگ باشند حتما باید جراحی شوند.

توده خوش خیم پستان

توده بدخیم پستان یا سرطان پستان

گاهی توده های بدخیم بسیار یزرگ می شوند و باعث غیر قرینگی می شوند.

در بسیاری از موارد نیز علائم مشابه ممکن است ایجاد شود، بنابراین مراجعه به یک متخصص جراحی سینه در مورد بررسی هر یک از این علائم مهم است.

دیگر عوامل عدم تقارن سینه ها

ناهنجاری های اسکلتی

ممکن است سینه ها به دلیل ناهنجاری استخوان های ستون فقرات یا دنده ها نامتقارن به نظر برسند. ناهنجاری های دنده مانند شکستگی یا تغییر شکل ممکن است شکل دیواره قفسه سینه را تغییر داده و منجر به عدم تقارن شود.

ستون فقرات منحنی

اسکولیوز بیماری است که در آن ستون فقرات بیش از حد معمول خم می شود، یا از جلو به عقب یا از راست به چپ. اسکولیوز شدید می تواند تنه را بچرخاند و نامتقارن بودن پستانها را حتی در اندازه یکسان نشان دهد. اسکولیوز معمولاً در دوره بلوغ ایجاد می شود.

ناهنجاری قفسه سینه

سندروم پولند که در این سندروم عضلات قفسه سینه تشکیل نمی شود و قوس دنده ها دچار ناهنجاری هستند. به همین دلیل یک طرف قفسه سینه، سینه اصلا رشد نمی کند و سمت مقابل رشد طبیعی خود را دارد. این سندروم می تواند به درجات مختلفی از عدم تشکیل پستان عدم تشکیل عضلات و یا همزمان با ناهنجاری ها استخوانی و اسکلتی باشد. بنابراین همه انواع اقسام این ناهنجاری ها می تواند سبب ایجاد غیرقرینگی در پستان ها شود.

هایپوپلازی پستان که ممکن است یکی از پستان ها بخش تحتانی و زیرین آن تشکیل نشود.

پستان توبولر که پستان به صورت لوله ای فقط درون هاله سینه رشد می کند لذا یکی از هاله ها، هاله قهوه ای رنگ پستان بسیار بزرگ و لوله ای شکل شده و پستان فقط در این بخش قرار دارد و زیر آن هیچ بافت پستانی وجود ندارد.

جراحی های سینه

عمل لامپکتومی (برداشتن قسمتی از بافت پستان) یا ماستکتومی (برداشتن کل پستان) درمان های رایج سرطان پستان است. برخی از زنان برای حفظ تقارن پستان ترجیح می دهند جراحی ترمیمی انجام دهند، در حالی که برخی دیگر برای این جراحی اقدامی انجام نمی دهند.

تشخیص نامتقارن بودن سینه

تشخیص از طریق معاینه فیزیکی انجام می شود. اما ممکن است پزشک از بیمار درخواست انجام تصویربرداری مانند سونوگرافی، ماموگرافی سینه یا MRI و گاهی نمونه برداری کند.

درمان عدم تقارن سینه ها

عدم تقارن بسته به درجه پیشرفت و اختلاف سینه ها نیاز به جراحی دارد. انواع جراحی ها از جمله کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه به روش تزریق چربی و همچنین گذاشتن پروتز و گاهی چرخاندن فلپ های اسکلتی عضلانی در نقص های عضلانی، می تواند طی یک یا سه عمل جراحی عدم تقارن را اصلاح کند.

در سینه های غیر قرینه، قرینه سازی کاملا شبیه به هم معمولا طی یک عمل جراحی انجام نمی شود و ممکن است نیاز به دو تا سه بار جراحی باشد تا سینه ها شبیه به هم شوند.

برخی موارد عدم تقارن پستان در منزل قابل درمان است. بیشتر توده ها در زنان زیر 30 سال خوش خیم هستند و خود به خود برطرف می شوند. اگر بیش از 30 سال سن دارید و متوجه توده جدیدی هستید، باید به یک جراح سینه مراجعه کنید، مخصوصاً اگر فکر می کنید که عفونت دارید.

درمان های خانگی

درمان های زیر برای سینه های نامتقارن می تواند در خانه تکمیل شود. بالشتک کاپ سینه می تواند ظاهر سینه های نامتقارن را بهبود بخشد. این روش به ویژه برای نوجوانانی که عدم تقارن سینه های آنها به دلیل این است که سینه های آنها در حال رشد است بسیار مفید است. این روش همچنین برای افرادی که عدم تقارن سینه آنها پس از جراحی لامپکتومی یا عمل ماستکتومی به وجود می آید نیز مفید است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

  • اگر عدم تقارن سینه ها برای شما آزار دهنده است، برای حل این مشکل باید با جراح سینه خود مشورت کنید. پزشک شما سینه ها را از نظر ناهنجاری معاینه می کند و هر دو پستان و ناحیه زیر بغل را لمس می کند تا از وجود یا عدم وجود توده اطمینان پیدا کند.
  • اگر توده جدیدی در سینه دارید و بیش از 30 سال سن دارید، پزشک انجام تصویربرداری را به شما توصیه می کند. ماموگرافی، ام آر آی پستان و سونوگرافی پستان همگی از اشکال رایج تصویربرداری از پستان هستند.
  • در این میان در صورت وجود عفونت در سینه پزشک برای برطرف کردن عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند.
  • در صورت نیاز و بسته به تشخیص پزشک ممکن است بیوپسی سینه انجام شود. در این روش یک قطعه کوچک از بافت برای تعیین علت بیماری از بدن خارج می شود.
  • اگر یک پزشک به عدم تقارن سینه ها به دلیل انحنای غیرطبیعی ستون فقرات مشکوک باشد، ممکن است برای بهبود ترازبندی ستون فقرات، مهاربندهای اصلاحی را پیشنهاد دهند.

دکتر ناهید نفیسی

خانم دكتر نفيسی در سال 1377 در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشكی ايران فارغ التحصيل شده و بورد تخصصی جراحی را همان سال دريافت نمودند. ایشان برای تکمیل دوره های جراحی سرطان سینه و جراحی های زیبایی سینه مکررا به کشورهای اروپایی  به خصوص ایتالیا رفته و دوره های انکوپلاستیک یعنی استفاده از جراحی های زیبایی در درمان و جراحی سرطان سینه را دیده اند. ايشان جراحی های خود را بيشتر به درمان سرطان پستان و جراحي های زيبايی سينه از جمله كوچك كردن و بزرگ كردن سينه محدود كردند. دکتر نفیسی در ادامه فعاليت هايشان دوره ليپوساكشن را به طور آكادميك در سوئيس به عنوان اولين خانم جراح ايراني در اين كشور زير نظر پرفوسور Linda آغاز نموده و پس از اتمام موفقيت آميز اين دوره به ايران بازگشته و اقدام به آموزش ليپوساكشن به پزشكانی كه تمايل به اين دوره را دارند نمودند. همچنین در حال حاضر ایشان مدیر اجرایی مرکز پیشگیری غریالگری و درمان سرطان های بانوان در بیمارستان خاتم الانبیاء و همکار مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی و مرکز بیماری های پستان جهاد دانشگاهی تهران هستند.

186 thoughts on “عدم تقارن سینه ها نشانه چیست؟

  1. الهام - ژوئن 2, 2021 در 11:08 ق.ظ

    سلام خانم دکتر من ۳۵ سالمه و یک هفته ی متوجه شدم قسمت اتحای سینه راستم یک توده هست دستها را به بالا و بهلو بردم دیدم همون قسمت سینه به داخل کشیه میشه سنو دادم ۲ تا کیست ساده و ۳ ضایعه به هم چسبیده مشاهده شده که اسمشون اینه تو سنو،ماس اسپیکوله به ابعاد ۱۹*۳۰ م و بعدی ۲ تا ندول نامنظم میشه بفرمایید اینا یعنی چی؟؟خطرناکه یا نه البته مامو گرافی برام نوشتن ولی استرس دارم و نمیدونم معنی این کلمات یعنی چی؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژوئن 8, 2021 در 3:42 ب.ظ

      سلام. متاسفانه توده تون مشکوکه و سریعا باید نمونه برداری انجام بدید

      پاسخ
    • فاطمه - سپتامبر 7, 2021 در 5:16 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من ۲۸ سالمه و از برج ۴ پارسال متوجه ی توده تو سینم شدم و ب من گفتن ک باید درش بیارم متن سونو گرافیم رو مینویسم براتون اگه میشه نظرتون رو بهم بگید.(توده ی هیپو اکوی بیضی شکل به ابعاد ۲۳*۱۱ میلی متر در ساعت ۱ پستان راست با فاصله کم از نیپل رویت میشود که دارای حدود مشخص است و از نظر سونوگرافی خوش خیم و مطرح کننده ی فیبرو ادنوم است.)ی جا دیگشم نوشته (غده لنفاوی کلسیفه ی ۹ میلی متر در اگزیلای راست رویت میشود)من به چنتا جراح عمومی مراجعه کردم ک گفتن باید خارجش کنم اما نو شهرمون جراحی ک فلوشیپ پستان داشته باشه نداریم پیشاپیش بخاطر راهنماییتون متشکرم

      پاسخ
      • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:02 ق.ظ

        تا وقتی ۳۰ میلی بشه میتونید صبر کنید بعد عمل کنید

        پاسخ
        • مهست - ژانویه 2, 2022 در 11:38 ب.ظ

          سلام خانم دکتر بنده چند وقتی سینم نسبت به اون یکی بزرک تر شده و یکم درد می‌کنه اونم خیلی کم چیکار باید کنم

          پاسخ
          • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:31 ب.ظ

            با وجود درد نمیتوان تشخیصی داد باید حتما نتیجه ی سونو و یا ماموگرافی را مشاهده کنم

  2. الی - ژوئن 13, 2021 در 6:29 ب.ظ

    سلام وقت بخیر.بعد از عمل رد برخیه رو سینه میمونه؟ نمیشه کااری کرد که ردش نمونه یا خیلی کم بشه؟ از دلایلی که این عمل رو انجام نمیدم همین رد بخیه هستش

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژوئن 15, 2021 در 12:45 ب.ظ

      سلام. بله بسته به جنس پوست داره که بمونه یا نه. ما راه های زیادی داریم تا کمتر خط بخیه بمونه

      پاسخ
  3. فاطمه - ژوئن 27, 2021 در 12:15 ب.ظ

    سلام دکتردخترم ۱۳ سالش هست سینه ی سمت راست از سینه ی سمت چپش بزرگتر هست علتش چی هست امکان داره اندازه ی هر دو سینه یکسان بشود؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - جولای 1, 2021 در 9:32 ق.ظ

      سلام بله

      پاسخ
      • زیبا - سپتامبر 13, 2021 در 9:04 ق.ظ

        سلام داکتر میشه راه حل شو بفرمایید ممنون

        پاسخ
  4. فرشته - جولای 17, 2021 در 12:11 ق.ظ

    سلام.من ۲۳سالمه از وقتی که یادمه سینه ی سمت راستم بزرگتر و سنگین تر از سینه ی چپمه.آیا این مشکله؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 1, 2021 در 9:40 ق.ظ

      سلام. خیر، سینه غیر قرینه دارید

      پاسخ
  5. فاطیما - جولای 17, 2021 در 12:25 ق.ظ

    سلام خانم دکتر دختر من ۱۵ ساله هستش علاوه بر بزرگ بودن سینه سمت راست از سمت چپ نوک سینه سمت راست هم از سینه سمت چپ بزرگتر هست
    بنظر شما نگران کننده میتونه باشه؟
    و اینکه چه زمانی به تقارن میرسن؟ دور نوک سینه سمت راست از چپ بزرگتره

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 1, 2021 در 9:40 ق.ظ

      سلام. خیر، خطرناک نیست ولی قرینه نحواهند شد

      پاسخ
  6. فاطمه احمدپور - جولای 20, 2021 در 1:04 ق.ظ

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ۱۹ سالمه و متاهلم البته عروسی نکردم، دو سه روزس که سینه سمت چپم بزرگتر از سینه سمت راستمه …بزرگیش زیاد نیس اما مشکل خاصیه ..برا اولین بار اینطور شده و مدت طولانیه از سینه چپم که فشار بدم مایه ای شیری رنگ میاد.

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 1, 2021 در 9:42 ق.ظ

      سلام
      مشکلی نیست ولی سونو بدید

      پاسخ
  7. رباب - جولای 29, 2021 در 7:43 ب.ظ

    سلام من ۲۳سالم هست ۷ماه ازدواج کردم سینه سمت چپ بزرگ تر از سینه سمت راست هست از زمانیکه اردواج کردم عدم تقارن بیشتر شده و هیچگونه مشکلی ندارم فقط همین عدم تقارن هست ایا مشکل جدی هستش؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 1, 2021 در 9:47 ق.ظ

      سلام. خیر مشکلی نیست

      پاسخ
  8. آرزو - آگوست 3, 2021 در 1:26 ق.ظ

    سلام خانم دکتر
    من ۱۸ سالمه مجردم سینه سمته راستم خیلی کوچکتر تر از چپیه اس تو سه چهار سال اخیر هم بوده میخواستم بدونم هنوز جا داره که سطنه سمته راستم بزرگ شه و اندازه سینه چپم شه؟ خیلی اعتماد ب نفسمو گرفته

    مچکر میشم پاسخ بدین مرسی

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 14, 2021 در 12:57 ب.ظ

      سلام. نه سینه ها با هم بزرگ میشن پس با همین غیر قرینگی دو تا بزرگ میشن و بعیده اختلاف سایز اصلاح بشه

      پاسخ
  9. الهه - آگوست 3, 2021 در 4:48 ب.ظ

    سلام خانم دکتر دختر من ۱۴ سالشه و سینه سمت چپش بزرگتر از سینه سمت راستش هست
    نگران کننده هستش؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 14, 2021 در 12:58 ب.ظ

      سلام. خیر ولی به احتمال زیاد این غیر قرینگی خواهد موند

      پاسخ
  10. سمیرا - آگوست 8, 2021 در 3:03 ب.ظ

    سلام من دچار آبسه شدم آیا بعد از بهبود سینه نامتقارن خواهد بود

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 14, 2021 در 1:01 ب.ظ

      سلام خیر

      پاسخ
  11. Sara - آگوست 9, 2021 در 1:52 ب.ظ

    سلام خانم دکتر من ۱۴ سالمه و یک سال هست ک به سن بلوغ رسیدم
    تقریبا نمیدونم از کی‌شروع شده ولی عدم تقارن در سینه چپ دارم که خیلی معلوم هست
    و بعد از سن بلوغ ترک پوستی رو سینه هام و بعضی دیگر از جاهای بدنم هم ایجاد شده
    این ایا خطر ناکه ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 14, 2021 در 1:01 ب.ظ

      سلام. خیر خطرناک نیست کرم ضد ترک از داروخانه بگیرید استفاده کنید

      پاسخ
  12. سعیده - آگوست 13, 2021 در 7:37 ب.ظ

    سلام وقت بخیر دکترجان من یه دوماهی هست که متوجه شدم که سینه سمت راستم خیلی بزرگ شده نسبت به سینه سمت چپم.میخواستم بدونم باید چه دکتری مراجعه کنم برای معاینه؟ممنونم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 15, 2021 در 10:05 ق.ظ

      سلام باید به جراح پستان مراجعه کنید

      پاسخ
  13. سها - آگوست 20, 2021 در 12:58 ق.ظ

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۷ سالمه و سینه سمت راستم بزرگتر از سینه سمت چپمه و اینکه از دوران بلوغ فک کنم شروع شد یا اینکه از اول دوران رشد اینطور شد و اینکه سینه سمت راستم که بزرگتره یکم افتاده هم هست مثل پوست خطرناکه ؟ برای چیه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 5, 2021 در 3:25 ب.ظ

      سلام. خطر ناک نیست مشکل زیبایی است

      پاسخ
    • aboalfazll12376@gmail.com - جولای 17, 2023 در 10:02 ب.ظ

      سلام
      خانم دکتر من 16سالمه و عدم تقارن سینه دارم تقریبا 9ماه میشه که اینجوری شدم و باعث نگرانی من شده آیا امکان داره که درست بشه خواهشن کمکم کنید

      پاسخ
  14. ندا - آگوست 23, 2021 در 12:01 ق.ظ

    سلام خانوم دکتر.۳۱ سالمه و سینه راستم از بلوغ بزرگتر از چپه.الان دوره شیردهی هستم که اختلاف بیشتر شده.اگه جراحی سینه برای کوچک کردن سمت راست انجام بدم برای شیردهی الان یا بچه دوم آسیب زاست؟؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:27 ق.ظ

      بهتره دو طرفه انجام بدید یک طرفه خیلی خوب نمیشه یه سینه بالاتر یا پایین تر از دیگری قرار میگیره
      باید شیردهیتون تموم شه و 3 ماه بعد از خشک شدن شیرتون اقدام کنید

      پاسخ
  15. ارزو - آگوست 26, 2021 در 9:27 ب.ظ

    سلام خانم دکتر من 18سالمه و از دوران بلوغ سینه سمت چپم کوچیکتر از سمت راست هست دکتر رفتم و سونو دادم گفتن مشکلی نداره ولی خیلی آزارم میده اعتماد به نفسم به شدت پایین اومده یه کرم گرفتم ولی چشم آب نمیخوره به نظر شما جواب میده حتی یکم؟؟؟ از عمل جراحی خیلی خیلی میترسم درمان دارویی یا ورزش یا…. داره؟؟؟😢
    ممنون میشم جواب بدید 🌹

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:22 ق.ظ

      دارویی نیست که بتونه به یک سینه برسه به دیگری خیر
      هر دارویی بخواد اثر کنه روی هر دو طریف سینه اثر میذاره و باز همین اختلاف رو خواهید داشت
      تنها راه عمل جراحی قرینه سازی هست

      پاسخ
  16. sara - آگوست 28, 2021 در 12:05 ق.ظ

    سلام من ۱۶ سالمه و نا متقارنی سینه دارم سینه سمت راست بزرگتر هست ولی سمت چپ رشد خیلی کمی داره
    ایا امکانش هست که متقارن بشه؟ و با چه روش های طبیعی میشه کمی قرینه بشه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:19 ق.ظ

      هیچ روشی نیست تا ۱۸-۱۹ سالگی صبر کنید بعد برای جراحی قرینه سازی مراجعه بفرمایید

      پاسخ
  17. سارا - آگوست 28, 2021 در 12:25 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    ببخشید من 20 سالمه و سبنه سمت راستی بزرگتر از چپی هست آیا راهیی هست برای اینکه هر دو سایزشون اندازه هم بشه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:18 ق.ظ

      اگه بخواید بزرگ کنید باید یا تزریق چربی انجام بدید یا پروتز اگر هم بخواید اندازه هاشون کوچک شه باید جراحی کوچک کردن انجام بدید

      پاسخ
  18. نگار - آگوست 29, 2021 در 4:09 ب.ظ

    با سلام و وقت بخیر
    من یک سال و هفت ماهه دارم به پسرم شیر میدم و اون از نوزادی فقط از سینه سمت راستم شیر خورده و سینه سمت چپم کوچیک و بدون شیره
    میخواستم بدونم بعد شیردهی سینه هام متقارن میشن یا باید به پزشک مراجعه کنم. ممنون

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:15 ق.ظ

      باید حتما ویزیت بشید ولی علی القاعده تا شیر اون سمت خشک نشه و غدد شیردهیش از بین نرن نمیتونیم تصمیم بگیریم قرینه میشن یا نه

      پاسخ
    • مهرسا - آوریل 29, 2023 در 4:02 ق.ظ

      سلام و وقت بخیر ‌‌‌‌‌
      خانوم دکتر من ۱۷سالمه‌ویک سال میشه به پسرم شیر میدم سینه ی سمت چپم کوچیک تراز سینه ی سمت راستم هستش وپسرم میبینه اون کوچیک هست زیاد اونو نمیخوره راهی هستش ؟

      پاسخ
      • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:31 ب.ظ

        اختلاف سایز سینه ها طبیعی هست

        پاسخ
  19. ز _ ب - آگوست 31, 2021 در 5:50 ب.ظ

    سلام من از موقعی که به بلوغ رسیدم متوجه شدم سینه سمت راستم از سمت چپیم بزرگ تره و هم اینکه یه چیز سفت رو داخلش حس میکنم. وقتی خم یا راست میشم احساس میکنم همون چیزی که سفته یکم جا ب جا میشه . الان چهار ساله که به بلوغ رسیدم و بنظرم سینه سمت راستم یکم از اون زمان نامتقارن تر شده . بنظرتون مشکل جدی ایه؟ چیکار باید انجام بدم ؟ الان ۱۷ سالمه …

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:09 ق.ظ

      مشکل جدی نذارید خیلی از دخترها سینه غیر قرینه دارند باید صبر کنید بعد از ۲۰ سالگی
      اما برای اون توده که حس می کنید حتما بابد سونوگرافی اتجام بذید

      پاسخ
  20. کیمیا - سپتامبر 2, 2021 در 2:48 ب.ظ

    سلام وقت بخیر ، من ۱۷ سالمه ، سینه ی سمت راستم خیلی بزرگ تر از سمت چپم هستش ، و اکثر اوقات هم دو تا سینه هام درد میگیره ، و احساس سنگینی دارم ، علائمش چی میتونه باشه ؟ ممنون میشم جواب بدید .

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:08 ق.ظ

      مشکلی نیست قهوه و کاکائو و شکلات کمتر بخورید

      پاسخ
  21. نسرین - سپتامبر 3, 2021 در 3:10 ب.ظ

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۲۳ سالمه
    و نمیدونم فکر کنم چند سالی هست که متوجه شدم سینه ی راستم یکمی از سینه چپم بزرگ تره و قبل از قاعدگی همین سینه ی بزرگ تر درد میگیره اما بعد با شروع پریودی خوب میشه ایا خطرناکه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:05 ق.ظ

      خیر

      پاسخ
  22. نرگس - سپتامبر 6, 2021 در 3:39 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۹ سالمه و از دوران بلوغ تا الان سینه هام با ضربه درد میگیره نه به شدت دوران بلوغ ولی با اینحال درد میگیرن با ضربه و اینکه سینه سمت چپم بزرگ تر سینه سمت راستمه و همچنین هاله ی قهوه ای رنگ دورش از سمت راستی یکم بیشتره و گاهی اوقات ی تیرکشیدگی خیلی کم داخل سینه چپم احساس میکنم جای نگرانی هست ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:04 ق.ظ

      سلام غیرقرینگی در حد کم و در هر دو سینه طبیعیه هیچ مشکلی نیست
      احساس درد هم بنظر میرسه بیشتر بخاطر استرس و توجه خاصتون باشه

      پاسخ
  23. نسرین - سپتامبر 6, 2021 در 10:49 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    من یکی دوسالی هست که متوجه شدم سینه ی راستم یکمی از سینه ی چپم بزرگ تر هست
    وقبل و موقع پریودی همون سینه ی بزرگ تر درد میگیره و بعد از پریودی خوب میشه
    ایا خطرناکه ۲۳ سال دارم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:02 ق.ظ

      مشکلی ندارید

      پاسخ
  24. فاطمه - سپتامبر 11, 2021 در 1:12 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر من ۲۸ سالمه برج ۴ پارسال با معاینه خونگی متوجه یه توده توی سینم شدم سونو دادم و چنتا جراح عمومی مراجعه کردم که گفتن باید درش بیارم ولی شهرما کوچیکه و جراحی که فلوشیپ پستان گذرونده باشه متاسفانه نداریم چیزی ک توی سونوگرافی من بود این هستش (تودی هیپو اکوی بیضی شکل به ابعاد ۲۳*۱۱میلیمتر در ساعت ۱ پستان راست با فاصله ی کم از نیپل رویت میشود که دارای حدود مشخص است و از نظر سونوگرافی خوش خیم و مطرح کننده ی فیبرو ادنوم می باشد .)(غده لنفاوی کلسیفه ی ۹میلی متر در اگزیلای راست رویت میشود)ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:01 ق.ظ

      تا وقتی ۳۰ میلی متر بشه میتونید صبر کنید

      پاسخ
  25. الهام - سپتامبر 17, 2021 در 12:52 ق.ظ

    سلام خانوم دکتر من21 سالمه و ازدواج کردم چند روزه حس میکنم سینه سمت چپم از سمت راست بزرگتره و گاهی یه درد خیلی ریزی داره، مشکل خاصیه این؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 9:56 ق.ظ

      خیر

      پاسخ
  26. فائزه - سپتامبر 17, 2021 در 6:09 ب.ظ

    سلام خانوم دکتر من21 سالمه و متاهلم چند روزه حس میکنم سینه سمت چپم از سمت راست بزرگتره و گاهی یه درد خیلی ریزهم داره مشکل خاصی هستش؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 9:55 ق.ظ

      مشکلی نیست

      پاسخ
  27. Soophi - سپتامبر 21, 2021 در 12:41 ق.ظ

    سلام دکتر من 24 سالمه و سینه سمت چپم خیلی بزرگتر از سینه سمت راستمه 5 سال پیش سونوگرافی سینه دادم گفتن مشکلی نداری و طبیعیه آیا لازمه دوباره برم دکتر؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 9:54 ق.ظ

      نه تغییر طبیعی است

      پاسخ
  28. عبدی - سپتامبر 27, 2021 در 1:49 ب.ظ

    سلام خسته نباشید خانوم دکتر من از وقتی ک یادمه سینه ی چپم بزرگتر از سینه ی راستمه
    یعنی کامل مشخص سینه ی سمت چپم مناسب سوتین ۸۵اما سمت راست مناسب ۸۰/هیچ دردی هم حس نمیکنم تاحالا هم ترشح نداشتم از سینم
    این خطرناک راه حلی داره ؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 2, 2021 در 10:30 ق.ظ

      بهتره سونو انجام بدید اما اگه مشکلی نباشه میتونید جراحی قرینه سازی انجام بدید

      پاسخ
  29. .... - اکتبر 13, 2021 در 2:06 ب.ظ

    سلام وقتتون ب خیر
    من ۲۱ سالمه متاسفانه سینه سمت راستم مقداری از چپم کوچک تر هست و این فقط بدون لباس مشخصه و با لباس مشخص نیس
    این مقدار تفاوت طبیعیه؟
    البته نوک سینه کوچیک تر ب نسبت دیگری پایین تره این خطرناکه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 28, 2021 در 10:21 ق.ظ

      سلام. بعضی پستان ها بصورت مادرزادی هستن یا بعد از شیردهی کوچیک و بزرگ میشن
      بنابراین اگر از اول بوده یا بعد از شیردهی ایجاد شده خطرناک نیست.

      پاسخ
  30. زهرا - اکتبر 15, 2021 در 11:54 ق.ظ

    سلام، ۳۷ سالمه. تیرماه رفتم متخصص زنان به علت کیست تخمدان برام شیاف پروزسترون تجویز کرد. بعد از دو ماه استفاده، حس درد شدید در سینه چپم داشتم و حس کردم سینه چپ بزرگتر شده. دوباره رفتم دکتر و سونوگرافی انجام دادم و گفت مشکل خاصی نیست برام ویتامین E و سفکسیم تجویز کرده ولی همچنان درد دارم و سینه چپم همچنان داره بزرگتر می شه. چی کار باید بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 28, 2021 در 10:27 ق.ظ

      سلام. به طور کلی قبل از تجویز هر هورمونی باید سونوگرافی پستان انجام بشه تا مشخص بشه که تو پستان توده وجود داره یا نه. و اینکه سونوگرافی رو مهمه که در مرکز معتبری انجام داده باشید
      اکر سونوگرافی معتبری بوده و مشخص شده توده ای داخل پستان نبوده ممکنه بخاطر مصرف هورمون ها پستان کمی دردناک و بزرگتر بشه. اما برای این مشکلی یک طرفه حتما باید معاینه بشید

      پاسخ
  31. نازنین - اکتبر 19, 2021 در 4:46 ق.ظ

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۱سالمه متاهلم و یک پسر دارم که تازه از شیر گرفتمش و مشکل نامتقارن سینه دارم سینه ی سمت راستم خیلی بزرگتر از سینه ی سمت چپم است برای درمان قرینه سازی آیا مشکلی بر بارداری و شیردهی نمی‌گذارد یعنی میتونم بازم باردار بشم و به بچم شیر بدم یعنی قرینه سازی سینه هیچ عارضه ای نداره؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 28, 2021 در 10:31 ق.ظ

      سلام. بله بعد از شیردهی چون بچه ها از یک پستان بیشتر شیر میخورن طبیعیه که یکی از پستان ها بزرگتر بشه. میتونید برای جراحی قرینه سازی اقدام کنید.
      ولی خب این پستان جراحی شده مثل پستان عادی شیردهی نداره و درصد کمتری شیردهی داره

      پاسخ
  32. بیتا - اکتبر 26, 2021 در 6:50 ب.ظ

    سلام خانم دکتر، من 18 سالمه و مجردم، داخل سینه یک قسمت سفتی وجود دارد، ی حالت استخوانی، در سینه سمت راستم این قسمت دو برابر سمت سمت چپ هست، اندازه ظاهری سینه هام برابره ولی این بزرگی کوچکی قسمت سفتش داخل سینم نگرانم نکرده، مشکلی هست؟ و اینکه بعدا برابر میشه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 30, 2021 در 11:47 ق.ظ

      سونوگرافی انجام بدید و مراجعه حضوری داشته باشید

      پاسخ
  33. H.k - اکتبر 27, 2021 در 12:09 ق.ظ

    سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه سینه راستم از سینه چپم کمی بزرگ تره و بعضی اوقات هم درد میگیره و ترشح میاد ازش میخواسم بدونم خطرناکه؟!

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - اکتبر 30, 2021 در 11:48 ق.ظ

      سلام ترشح از سینه بستگی داره خودبه خود باشه یا با فشار و اینکه چه رنگی هست
      در هر صورت برای معاینه و انجام آزمایشات لازم اقدام کنید

      پاسخ
  34. پری - نوامبر 7, 2021 در 9:37 ب.ظ

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من 16 سال و 4 ماهم هستش و سینه ی راستم بزرگتر از سینه ی چپم هست قبلن هم احساس می‌کردم که متقارن نیست اما اینقدر نبود طی چند روز اخیر سینه ی راستم رشدش بیشتر شده و سر سینم یه سری دانه وجود داره که از قبلا هم بوده و جدید نیست و زیر بغل دست راستم هم درد میکنه ولی خیلی زیاد نیست 10 کیلو هم اضافه وزن دارم
    چیکار کنم طبیعیه یا نه؟ شما چی پیشنهاد میدین

    ممنون میشم جوابم رو بدید ❤️

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - نوامبر 13, 2021 در 9:58 ق.ظ

      سلام اغلب اوقات برای تقارن سازی پستان ها باید تا 21 سالگی صبر کرد اما گاهی هم زودتر اقدام میشه به همین خاطر باید حضوری مراجعه کنید تا وضعیت عدم تقارن پستان ها بررسی بشه

      پاسخ
  35. رستمی - نوامبر 10, 2021 در 6:56 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر یک دختر ۹سال و۷ماهه دارم با قد ۱۳۶ووزن ۳۰کیلو یک ماهی است که سینه سمت راستش شروع به رشد کرده وبزرگ شده ولی سینه چپ هیچ تغییری نکرده واین موضوع باعث نگرانی ام شده به نظر شما چکاری انجام دهم به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - نوامبر 13, 2021 در 10:04 ق.ظ

      سلام اول دخترتون رو نزد یک متخصص غدد و اطفال ببرید که ببینیم نظر ایشون چیه
      بعد که ایشون متوجه مشکل شدن برای معاینه اقدام کنید

      پاسخ
  36. زهرا - نوامبر 13, 2021 در 1:26 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    من۱۹ سالمه و سینه چپم بزرگتر از راستیه هست قبلا کم بود الان خیلی بیشتر شده و واقعا اعتماد به نفسمو از دست دادم و هیچ دردی هم ندارم و بشدت میترسم از اینکه بخوام عمل کنم،‌چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - نوامبر 28, 2021 در 9:02 ق.ظ

      سلام تا سن 20، 21 سالگی صبر کنید شاید قرینه شن اما اگه خیلی عدم تقارن دارید یا ناراحتید از این بابت راهی جز جراحی نیست

      پاسخ
  37. سمیه - نوامبر 19, 2021 در 5:47 ب.ظ

    سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر.
    من ۳۵ سالمه و از زمانی که سینه‌هام رشد کردن و رشدشون تموم شد،سینه چپم خیلی کوچیکتر از راست هست.
    میخواستم بدونم درمان بهتری بجز پروتز سینه هست که بخوام انجام بدم و خطری نداشته باشه؟
    مجرد هم هستم.
    با تشکر از شما

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - نوامبر 28, 2021 در 9:05 ق.ظ

      سلام عدم تقارن شدید فقط با پروتز حل میشه

      پاسخ
  38. Z - نوامبر 24, 2021 در 3:46 ب.ظ

    سلام میخواستم بگم من سه قلوهستم دو تا خواهر دارم وقتی به دنیا اومدم یکی از خواهر هام سرش به قفسه سینه چپم فشار آورده برای همین الان که ۲۲ سالم هست سینه سمت چپم کوچیک تر هست برای رفع این باید چی کار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - نوامبر 28, 2021 در 9:23 ق.ظ

      سلام باید به صورت حضوری برای معاینه تشریف بیارید شاید دفورمیتی های دیگه ای هم داشته باشید اما اگر فقط کوچکی پستان هست باید پروتز بشه

      پاسخ
  39. ناشناس - نوامبر 24, 2021 در 5:43 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    من مشکل تقارن سینه دارم یکیشون رشد کرده و بزرگ شده ولی اون یکی همینطور کوچیک مانده تفاوت سینه هام خیلی زیاده به دکتر هم مراجعه کردم و سنو دادم ولی گفت که مشکلی ندارم و با عمل جراحی می تونم مشکلم رو حل کنم ولی شنیدم عمل جراحی عوارض زیاده داره چیکار کنم که مشکلم رفع بشه بنده ۱۷ ساله هستم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:28 ب.ظ

      خیر جراحی عوارضی در پی ندارد نگران نباشید

      پاسخ
  40. . - دسامبر 2, 2021 در 5:24 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من ۱۸ سالمه و سینه سمت چپم خیلی بزرگ تر از سینه سمت راست شده ،
    این عدم تقارن درست نمیشه ؟؟ بدون عمل

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:40 ب.ظ

      تا پایان دوره بلوغ صبر کنید

      پاسخ
  41. فاطمه - دسامبر 11, 2021 در 10:54 ق.ظ

    سلام خانم دکتر من خانمی 29 ساله هستم، سینه ی سمت راستم از سینه یسمت چپم بزرگتر است طوری که کاملا معلومه چون نوک سینه ها هم با هم فرق میکنند وقبل پریودی درد در سمت راست همراه باسنگینی سینه دارم، واینکه اگر لازم به عمل باشه ایا هزینه عمل بالاست،.؟؟؟ ممنون

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:14 ب.ظ

      اگر اختلاف زیاد باشه نیاز به عمل است

      پاسخ
  42. س. حام - دسامبر 13, 2021 در 9:06 ب.ظ

    سلام
    ۴۰ ساله و دومین دخترم ۱۵ماهشه و شیر میخوره.
    امروز اتفاقی متوجه شدم قسمت داخلی سینه سمت چپ یه جاییش آویزونه نه درد دارم نه زائده ای حس کردم.
    مشکلی هست؟؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:24 ب.ظ

      خیر

      پاسخ
  43. مرضیه - دسامبر 16, 2021 در 1:26 ب.ظ

    سلام خوب هستید انشاالله من دختر مجرد ۲۲سالم هست و این که سینه سمت راست من کوچیک تر از سمت چپم هست و سمت چپ سینم درد می‌کنه و البته گاهی مشکل چیه ممنون

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:21 ب.ظ

      مشکل خاصی رو نمیشه اعلام کرد اگر درد متداوم باشه باید بررسی بشه

      پاسخ
  44. لیلی - دسامبر 26, 2021 در 7:32 ب.ظ

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    من چند سال پیش یه توده داخل سینه سمت راستم احساس کردم اونم به دلیلی این که خیلی کوچیک هست سینه هام متوجه این موضوع شدم رفتم سونوگرافی گفتن توده خوش خیم پیش پزشک جراح بردم گفتن اگر درد نمیکنه یا احساس میکنی از وقتی که متوجه شدی بزرگتر نشد نیازی به عمل نیست .
    ولی من خیلی میترسم همش استرس دارم تا میبینم یکی میگه سرطان سینه داره😔
    ممنون میشم راهنمایی کنید من واقعا باید چیکار کنم؟؟!!
    البته بگم من الان ۲۷ سالم و مجرد هستم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:16 ب.ظ

      اگر رو به رشد نیست مشکلی ندارد

      پاسخ
  45. A - دسامبر 28, 2021 در 10:45 ق.ظ

    سلام خانم دکتر .
    خسته نباشید من ۱۶ ساله هستم و سینه راستم یه مقدار خیلی کم از سینه چپم بزرگ تر هست
    جوری که فقط موقع درآوردن لباسم خودم متوجه میشم ولی نوک هر دو سینه و هاله دور نوک سینه هام کاملا یکی هستن
    با این شرایط این نا متقارن بودن سینه هام اصلاح میشن ؟
    و اینکه رشد سینه ها تا چند سالگی ادامه داره چون احساس میکنم سینه هام یه مقدار کوچیکه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - ژانویه 3, 2022 در 2:15 ب.ظ

      مشکلی نیست

      پاسخ
  46. Queen - فوریه 22, 2022 در 10:28 ب.ظ

    سلام
    من ۱۷ سالو ۸ ماهم هستش؛ از وقتی که ب سن بلوغ رسیدم تا به الان سینه سمت راستم خیلی بزرگتر از سینه سمت چپم بوده و نوک سینه سمت راستم به داخل فرو رفته و هر دو سینم نوکشون بیشتر اوقات شبیه به پوست پرتقال میشه
    آیا احتمالش وجود داره که سرطان باشه؟!

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - مارس 2, 2022 در 2:19 ب.ظ

      سلام در صورتی که مشکلی در سینه ها وجود نداشته باشد، تا زمان پایان سن رشد صبر کنید اگر بعد از این دوره متقارن نبود باید اقدام کنید.

      پاسخ
  47. Mahdia - مارس 11, 2022 در 8:32 ب.ظ

    سلام . من 15 سالمه . خانم دکتر ی سوال داشتم . من سایز سینه‌هام کوچک هستند و رشد نکردن به طوری که زیاد معلوم نیستند آیا مشکل خاصی دارم یا طبیعی هست ؟؟ چون واقعا میترسم که نکنه مشکلی باشه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آوریل 14, 2022 در 10:51 ق.ظ

      خیر با توجه به سنتون ممکنه طبیعی باشه

      پاسخ
  48. maneli - مارس 24, 2022 در 1:56 ق.ظ

    سلام خانم دکتر
    من ۱۵ سالمه چ چند سالی هست که سینه هام رشد کردن اما میخواستم بدونم که اگر به سینه هام دست بزنم باعث میشه که شکلشون بهم بخوره و نامنظم رشد کنن؟؟و شکل سینه هام هم بزرگ نیست متوسط هستن و نوک شون هم زیاد بیرون نیومده و یه مقدرا انگا شرق و غرب هستن میشه لطفا جواب بدید تا خیالم راحت بشه چون من به سینه هام دست زدم و خب فکر میکنم همه‌ی خانم ها اینکار رو انجام میدن

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آوریل 14, 2022 در 10:41 ق.ظ

      مشکلی نیست

      پاسخ
  49. معصومه سجادی - آوریل 24, 2022 در 4:36 ب.ظ

    سلام خسته نباشید ۱۶ سالمه سینه چپم از راست خیلی بزرگتره و کاملا مشخصه،دورش رد قرمز هست یه هفته هم هست تقریبا حس میکنم قفسه دندم درد میکنه مشکلی هست ینی؟؟
    ممکنه سابز سینم اندازه بشه یا همینطوری میمونه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 2:05 ب.ظ

      طبیعیه

      پاسخ
  50. T - می 6, 2022 در 1:29 ق.ظ

    وقت بخیر خانم نفیسی
    من مشکلی که دارم این هست که سینه هام تقارن نداره یعنی یکی بزرگ تر یکی کوچیک تر که خب چون تو سن بلوغ هستم طبیعی هست اما مشکل من اینجاست اون سینه ای که بزرگ تر هست نوک پستانش گرد نیست یه حالت بیضی مانند داره اون یکی نوک گرد هست بنظرتون طبیعی هست ؟
    میشه بگین چیکار کنم درست بشه ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:58 ب.ظ

      تو سن بلوغ طبیعی هست تغییرات سایز

      پاسخ
  51. Maral - می 6, 2022 در 8:01 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    من دوماه دیگه نوزده سالم میشه و حدود دو سه ماه هست ک متوجه شدم سینه سمته چپم بزگتر از راستمه خیلی زیاد نیست تفاوتشون اما خودم متوجه این موضوع شدم میخواستم بدونم امکان داره همینطوری بمونه ؟ یکسان نمیشن؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:58 ب.ظ

      کمی صبر کنید تا رشد سینه ها تکمیل بشن

      پاسخ
  52. ماریا - می 7, 2022 در 2:44 ق.ظ

    سلام خانم دکتروقتتون بخیر،ببخشید من ۳۰ سالمه و یه دختر۱۰ ساله دارم،چند روزیه از سینه ی راستم ترشحات بی رنگ میاد و وقتی اطراف هاله ی قهوه ای رنگشو لمس میکنم،
    درد خیلی بدی احساس میکنم و کمی بعد انگار بدنم گر گرفته،تب میکنم و شدیدا بی حال میشم،، تا بحال برام اتفاق نیفتاده بود..در فامیلهای مادری سرطان متاسفانه رایجه،و چندنفروازدست دادیم،و یکیشون یه سینه ش تخلیه شد،آیا مشکل خاصیه برای من یا طبیعیه؟ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:57 ب.ظ

      حتما سونو و ماموگرافی انجام بدین . و تشریف بیارید

      پاسخ
  53. زینب - می 12, 2022 در 7:51 ب.ظ

    سلام من ۱۶ سالمه و حدود ۱ یا ۲ ساله که سینه ی سمت چپم بزرگتر از سمت راستمه..
    هن بزرگ هم یکم افتاده تره
    واقعا باعث شده اعتماد به نفسم بیاد پایین..
    یعنی واقعا بعد یه مدت باهم متقارن نمیشن؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:53 ب.ظ

      با توجه به سنتون طبیعیه

      پاسخ
  54. فاطمه - می 22, 2022 در 5:13 ب.ظ

    سلام دکتر ببخشید من یه ماهه دیگه تولدمه ۱۸ سالم میشه روی نوک سینه هام چیز های سفید رنگ کمی میبینم و اینه تو این چند روزه نوک سینه سمت راستیم بزرگ تر از نوک سینه سمت چپی ام هست ایا مشکلی هست؟؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:41 ب.ظ

      خیر

      پاسخ
  55. فاطمه - می 22, 2022 در 5:16 ب.ظ

    سلام دکتر من ۱۸ سالمه روی نوک سینه ام یخ سری جیز های سفید میبینم و اینکه تو این چند روزه نوک سینه سمت راستیم بزرگ تر از سمت چپ ای هستش اول ها اینجوری نبودس تازگیا اینجوری شده ایا مشکلیه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:41 ب.ظ

      مشکلی نیست

      پاسخ
  56. nzi - می 23, 2022 در 1:32 ق.ظ

    سلام من ۱۵ سالمه سینه سمت راستم بزرگ تر از سمت چپ هستش و همینطور دور نوک سینم ایا تا زمان ۱۸ سالگی اینا برطرف میشه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:41 ب.ظ

      شما تو سن رشد هستید طبیعی هست

      پاسخ
  57. یاس - می 23, 2022 در 11:27 ق.ظ

    سلام خانم دکتر من ۱۷سالمه و مجردم من سینه هام خیلی از لحاظ اندازه باهم فرق ندارن اما یکیشون نوکشون یه سمته اونیکی یه سمت دیگه (قرینه نیستن) ولی یکمم سینه راستم بزرگتره۔۔۔شما گفتید با عمل جراحی درست میشه اگه من بخوام عمل کنم ۱_ایا خطری برای سینه داره؟۲_جاش روی سینه هام میمونه؟
    ۳_اگه عمل کردم و بعد از اون سینه هام بزرگتر شدن بازم به حالت ناقرینگی برمیگردن؟
    ممنون از پاسخگوییتون خانم دکتر🙏

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:41 ب.ظ

      باید تا پایان سن رشد صبر کنید. و بعد از اون جراحی رو انجام بدین که کاملا قرینه بشه. خطری برای سینه ها نداره و مقداری جای جراحی باقی میمونه

      پاسخ
  58. Fatemeh - می 24, 2022 در 3:01 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    من ۱۶ سالمه ، علاوه بر اینکه سینه هام نامتقارن هستن سینه هام بعضی وقتا سرشون جمع میشه و درواقع منقبض میشن این مشکل جدییه؟
    معمولا وقتی لباس تنگ میپوشم یا وقتی لباسامو عوض میکنم این طوری میشه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:39 ب.ظ

      مشکلی نیست

      پاسخ
  59. جانا - می 30, 2022 در 4:55 ب.ظ

    سلام خانم دکتر امیدوارم حالتون خوب باشه
    ممنون از وقتی که برای پاسخ گویی می زارید
    من دختر مجرد نوزده ساله هستم چند ماه پیش، سینه چپم از راستم یه مقدار بزرگتر شد ولی زیاد چشمگیر نبود وخودش خوب شد ولی الان چند هفته است دوباره همین اتفاق افتاده وسینه چپم بزرگتر شده من تو دوران بلوغ هیچ وقت مشکل سینه نامتقارن نداشتم وازابیتدای نوزده سالگی این مشکل رو دارم همچنین مدت زمان پریودیم بسیار کوتاه شده واز هفت روز به چهار ،سه ،دو وآخرین بار هم فقط یک روز بود .دکتر هم رفتم سونوگرافیم مشکلی نداشت البته احتمال کیست دادن ولی چون نمیشد سونو داخلی بگیرن گفتن ندارم همچنین قفسه سینه ام سمت چپ درد می کنه از پشت برای اون هم دکتر رفتم گفتن مشکل ندارم به طرز نشستنم ربط دادن بااین حال که من درست میشینم به نظر شما چیکار کنم ؟حدس شما چیه ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:32 ب.ظ

      با توجه به سن رشد درد ها طبیعی هستن و اجازه بدین این دوره تموم بشه و اندازه سینه ها رو بررسی کنید

      پاسخ
  60. حمیدی - ژوئن 9, 2022 در 6:56 ب.ظ

    سلام خانوم دکتر من ۱۴ سالمه و تقریبا ی یک سالی میشه ک سینه سمت راستم کوچیکتر از سینه سمت چشمه ولی خیلی فرقش نیست اما بازم دیده میشه کوچیک بزرگیش و نوک سینه هام و هاله دورش برابره فقط سینه چپم یکم بزرگ تر و افتاده تر از سمت راسته ولی هیچ دردی نداره امکان داره تقارنش درست شه یا نیاز حتمی ب جراحی داره؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:28 ب.ظ

      شما تو سن رشد هستید تا پایان دوره رشد صبر کنید

      پاسخ
  61. Sajede - ژوئن 11, 2022 در 1:31 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه نزدیک حدودا۲ ماهه متوجه شدم نزدیک نوک سینه سمت چپم یه توده بیضی ماننده
    تازگی دردناک هم شده تا زیر بغلم بعضی اوقات تیر میکشه
    و معمولا هم نوک سینم خارش داره
    ممکنه که توده سرطانی باشه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:27 ب.ظ

      خیر اما باید معاینه بشید

      پاسخ
  62. #* - ژوئن 11, 2022 در 9:25 ب.ظ

    سلام من ۱۸ سالمه و ۲ماهه ازدواج کردم به تازگی تقریبا ۵یا۶ماهی میشه فهمیدم سینه سمت راستم بزرگتر از اون یکی هستش
    خواستم بدونم رفتن به دکتر الزامی هستش!؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - سپتامبر 6, 2022 در 1:23 ب.ظ

      عدم تقارن بیماری محسوب نمیشه و ممکنه در بسیاری از موارد مشکلات ظاهری در بر داشته باشه که با جراحی درمان میشه

      پاسخ
  63. عسل - ژوئن 15, 2022 در 8:26 ق.ظ

    سلام دکتر
    من ۲۲سالمه و سینه سمت راستم بزرگ تر از چپه
    این مشکل از دوران بلوغم تاالان بوده و همچنین سینه راستم سنگین تر از چپه
    نوک سینه هام هم تقارن ندارن
    برای رفع این مشکل چکار باید انجام بدم ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:45 ب.ظ

      باید معاینه بالینی داشته باشید

      پاسخ
  64. نفس - ژوئن 28, 2022 در 6:07 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر من ۱۷ سالمه یک هفته پیش واکسن کزاز زدم بعد از اون غده لنفاوی زیر بغلم درد میکنه و سینه چپم بزرگ تر از سینه راستم هست قبلا کمی تفاوت بود اما الان بیشتر شده به خاطر واکسن هست یا علت دیگه ای داره؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:41 ب.ظ

      خیر واکسن کزاز روی سایز سینه اثر نمیزاره . بیاید برای معاینه

      پاسخ
  65. Nafas - جولای 23, 2022 در 10:53 ق.ظ

    سلام خانم دکتر
    من ۱۷ سالمه ۸ ماهه ازدواج کردم توی این مدت سینه سمت راستم بزرگتر از سمت چپم شده و درد میکنه قبل ازدواجمم نامتقارنی داشتم ولی نه به این اندازه و اونوقت درد نداشت دلیل نگران کننده ای داره ؟؟ ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:33 ب.ظ

      باید معاینه بالینی صورت بگیره

      پاسخ
  66. طاهره - آگوست 9, 2022 در 12:14 ب.ظ

    وقتتون بخیر خانم دکتر، من ۲۶ ساله هستم، و چندوقتی هست ک متوجه شدم سینه چپم با اختلاف خیلی کمی بزرگتر هست، یجور ک خودم بسختی و شاید دیر متوجه میشدم،تحقیق کردم فهمیدم طبیعیه ، الان چندروزی میشه ک حس میکنم همون سینه چپ یکوچولو بزرگتر از قبل شده، در کل اختلاف سایز خیلی مشهود نیس ولی خودم چون حساسم و نوکشونو توی اینه در یک راستا مقایسه میکنم میفهمم،، و درد و ترشح و علائم خاصیم ندارم
    بنظرتون لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:32 ب.ظ

      اگر ظاهرش اذیتتون میکنه باید جراحی کنید . و البته اگر اختلاف اندازه ها زیاده

      پاسخ
  67. زهرا - آگوست 11, 2022 در 11:43 ق.ظ

    سلام دکتر من ۲۱ساله ، سینه سمت چپم خیلی بزرگتر از سینه سمت راست هستش ایا درمانی داره ک بشه سینم متقارن بشه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:30 ب.ظ

      بله با جراحی امکان پذیره یا تزریق چربی

      پاسخ
  68. آیسان - آگوست 11, 2022 در 5:02 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    من 16 سالمه و بیشتر از 3 ساله که سینه ی سمت چپم بزرگتر و متورم تر و افتاده تر از سینه ی سمت راستم شده و تیرگی و رنگ قهوه ای دور نوک سینه ی سمت چپم هم بزرگتره
    و خیلی اوقات هم احساس سنگینی و درد تو سینه سمت چپم دارم
    به نظر شما می تونه خطرناک باشه و علائم وجود ضایعه یا کیست و غده ی خاصی باشه؟ یا فقط سینه هام قرینه نیستن؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:29 ب.ظ

      تو سن رشد هستید . اما باید معاینه بشید

      پاسخ
  69. Sara - آگوست 13, 2022 در 11:58 ق.ظ

    سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه چند ماه پیش متوجه ی غده زیر بغلم شدم ک ب ی مدت ی ماه خوب شده ولی بازم اون غده زیر بغلم در اومد و تا ب الان طول کشید قبلا هم بچگی اینطوری شده بودم خیلی استرس گرفتم ی مدت هم هست سینه ی سمت راستم نسبت ب سینه سمت چبم بزرگتر شده این خطرناکه ممنون میشم بگید از استرس دارم میمیرم✨

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:29 ب.ظ

      این موارد باید بررسی بشه

      پاسخ
  70. عفت - آگوست 22, 2022 در 6:51 ب.ظ

    سلام خانوم دکتر
    من 33سالمه . از اول سینه هام نابرابر بودن و حتی مادربزرگم هم همینطوربوده
    برای زیبایی اگه جراحی کنم ممکنه جراحی بعد ها منجر به سرطانی چیزی بشه یا نه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:20 ب.ظ

      خیر مشکلات ظاهری سینه ارتباطی با سرطان ندارند دوست عزیز

      پاسخ
  71. SF - آگوست 24, 2022 در 12:41 ق.ظ

    سلام من دختری هفده ساله هستم از همون بچگی یکی از سینه هام از دیگری بزرگتر بوده و هست نوک این سینه من به طرف پایین و داخل هستش و از اون ترشحات سفید رنگی بیرون میاد بدون فشار ولی به مقدار کم
    آیا اینها نگران کننده هستش
    ممنون اگه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:20 ب.ظ

      بله عزیزم باید معاینه بشید . حتما

      پاسخ
  72. Zahra - آگوست 27, 2022 در 1:59 ق.ظ

    سلام خوبین دخترم ۱۲سالش سینه ی سمت راستش نوک زده و دار حال رشد ولی سینه ی سمت چپش هنوز رشد نکرده آیا این امر طبیعی است

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آگوست 30, 2022 در 3:19 ب.ظ

      بله تا پایان سن رشد باید صبر کنید . و عدم قرینگی هم اگر باشه و سینه ها رشد نرمال داشته باشن نگران کننده نیست

      پاسخ
  73. ستاره - ژانویه 20, 2023 در 11:42 ب.ظ

    سلام من ۱۹ ساله هستم
    من ۷ و۸ ماهه که سينه راستم بزرگ تره راستي ۹۰ هست چپی ۸۵ هیچ دردی هم احساس نمیکنم الان هم باردارم واحساس میکنم بزرگتر داره میشه امکان داره سرطان باشه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 2:23 ب.ظ

      خیر

      پاسخ
  74. ستاره - ژانویه 20, 2023 در 11:46 ب.ظ

    واز وقتی ازدواج کردم این نامتقارنی ایجاد شده

    پاسخ
  75. سمیه - ژانویه 21, 2023 در 12:32 ق.ظ

    سلام من ۱۹ ساله هستم
    من ۷ و۸ ماهه که سينه راستم بزرگ تره راستي ۹۰ هست چپی ۸۵ هیچ دردی هم احساس نمیکنم الان هم باردارم واحساس میکنم بزرگتر داره میشه امکان داره سرطان باشه

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 2:23 ب.ظ

      اختلاف سایز سینه ها طبیعی است

      پاسخ
  76. Ppp - فوریه 24, 2023 در 9:29 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    من سمت چپ سینم دو برابر سمت راستتمه و افتاده تره21سالمه ، هیچ علائمی مثل درد یا ترشح و…ندارم از دوران رشد و بلوغ سمت چپ خیلی زودتر رشد کرد اول سمت چپ رشد کرد بعد سمت سمت راست
    بنظرتون عادی هس؟ تا کی اینها با هم تقارن پیدا میکنند ؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - مارس 12, 2023 در 2:07 ب.ظ

      قرینه نبودن سینه مشکل ظاهری هست بیشتر. اگر نگران هستید برای معاینه تشریف بیارید

      پاسخ
  77. فرشتح - فوریه 28, 2023 در 11:13 ب.ظ

    سلام
    من ۱۵ سالمه و سینه سمت چپم ع سمت راستیح کوچولو ترح 😕همح چیاشون مث همهحاااا فقط سایزشون فرق دارح ب نزرطون درس میشن 😕ینی مث هم میشن یا تا اخر عمرم ایجوری میمونح☹️

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - مارس 12, 2023 در 2:03 ب.ظ

      اختلاف سایز در سینه ها طبیعی هست میتونید جراحی قرینه سازی انجام بدین

      پاسخ
  78. الف - مارس 7, 2023 در 2:19 ق.ظ

    سلام خسته نباشید
    خانم دکتر من از زمانی که یاد میدم سینه سمت چپم از سمت راستم پر تر بوده ولی اصلا گرد نیستن و سینه هام سایز کوچیک هستن و زمانی که خم میشم حالت کشیده دارن و سمت راستم نسبت به سمت چپم حدودا ۱سانت کشیده تره ایا مشکل خاصی داره؟(۲۴ساله هستم)

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - مارس 12, 2023 در 1:57 ب.ظ

      سلام خیر

      پاسخ
  79. گلناز - مارس 12, 2023 در 10:44 ب.ظ

    سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید من یه خانم ۵۰ ساله‌م و نزدیک ۴ساله یائسه شدم یه بار سکته قلبی داشتم و روماتیسم دارم الان داروهای قلبی و کورتون میخورم نزدیک یه هفته س احساس میکنم سینه راستم بزرگ شده و رگش هم متورم شده دستم زدم هیچ توده ای رو هم احساس نکردم ولی بعضی وقتا درد میکنه ایا امکان داره مشکلی داشته باشم؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 2:08 ب.ظ

      نیاز به معاینه دارید

      پاسخ
  80. الهام - مارس 16, 2023 در 6:35 ب.ظ

    سلام من ۱۸ سالمه پسرم یکسال نیمس شیر خودمم بهش میدم سینه هام کوچیک بزرگ شده باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 2:06 ب.ظ

      اختلاف سایز سینه ها طبیعی است

      پاسخ
      • شمسی اصغری - ژوئن 26, 2023 در 12:51 ب.ظ

        سلام خانم دکتر خسته نباشید. من نزدیک به سه ماه میشه نوک سینه‌هام درد میکنه نزدیک دوره عادت ماهانه‌ام کمتر میشه و توی این ۳ماه دردم هم یه مدت قطع شد ولی مجدد شروع شده. و درد یکی از سینه‌هام خوب میشه ولی سمت چپی همچنان درد میکنه. لمس کردم هیچ چیزی هم داخل سینه‌هام حس نکردم. لطفا بگید چیکار کنم. ممنون

        پاسخ
  81. فاطمه - مارس 26, 2023 در 1:49 ب.ظ

    سلام خسته نباشید ۲۳ سالم هست، حدودا ۴ ماه پیش متوجه شدم پایین سینه هام(قیمت پوست پایین سینه) یه چیز خال مانند کوچکی درومده اول فکر کردم جوشه کندم خیلی خون اومد ولی بعدش خال شد و همونطوری موند یه بار بعدش دکترم رفتم معاینه کرد گفت مشکلی نداری…الان حس میکنم اون سینم بزرگ تر از این یکی شده البته قبلا هم بزرگ بود اما الان بیشتر شده، نمیدونم چیکار کنم بنظر شما مراجعه کنم دوباره به دکتر؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 2:00 ب.ظ

      نیاز به معاینه دارید.

      پاسخ
  82. نازنین - آوریل 1, 2023 در 9:21 ب.ظ

    سلام ۱۸ سالمه و سینه سمت راست یزرگتر از سمت چپ هست و گاهی سمت راست درد میگیره و سمت راست گاهی نوک داره گاهی فرو رفته داخل و سمت چپ هم همینطور
    و سنگینی سینه سمت راست رو و احساس میکنم مشکلی هست؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:44 ب.ظ

      سلام نیاز به بررسی نتایج سونوگرافی یا ماموگرافی هست. از طریق شماره های سایت تماس بگیرید.

      پاسخ
  83. هلیا - آوریل 7, 2023 در 9:20 ق.ظ

    سلام دکتر من ۱۶ سالمه و تقریبا یک سالی میشه که سینه ی سمت راستم از چپ بزرگتره
    و خیلی خجالت میکشم بخاطرش’)
    لطفا اول بگید که ایا نیازه برم دکتر یا نه؟
    دوم اینکه اگه راه درمانی داره بگید
    و اینکه ایا حتما باید جراحی بشه یا راه های دیگه ایم دارهه؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - آوریل 18, 2023 در 4:45 ب.ظ

      تفاوت سایز سینه ها طبیعی هست

      پاسخ
  84. سنا - آوریل 26, 2023 در 11:56 ق.ظ

    سلام من ۲۰ سالمه و الان یک ماه هستش که پریود نشدم و سینه چپم دو روزه یه مقداری بزرگتر شده. آیا علت خاصی داره؟

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:32 ب.ظ

      خیر

      پاسخ
  85. فریبا - آوریل 28, 2023 در 3:21 ق.ظ

    سلام دخترم ۲۷ سالشه ازدواج کرده کیست تخمدان کمی داشته شرافت استفاده کرده با تجویز پزشک الان متوجه شده سینه سمت راستش بزرگتر شده و سرش گرمتر شده از سینه سمت چپش و قبل پریود بغل سینه سمت راستش درد شدید داره به نظر شما خطری داره

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:31 ب.ظ

      سلام دوست عزیز نیاز به بررسی نتایج سونوگرافی یا ماموگرافی هست.

      پاسخ
  86. آرزو - می 11, 2023 در 7:52 ب.ظ

    سلام دکتر من ۱۷ سالمه و سینه سمت راستم بزرگتر از سمت چپ هست دورش هم همینجور
    و سینه هام درکل خیلی رشد نکرده، یعنی ممکنه همینطور بمونه؟؟ باتوجه به اینکه من ۱۴ و نیم سالگی به بلوغ رسیدم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:28 ب.ظ

      اختلاف سایز سینه ها طبیعی است

      پاسخ
  87. مژگان قنبری - می 19, 2023 در 3:35 ب.ظ

    من ۳۷ سالمه یکی از سینه های سمت چپم بزرگتر شده و نوک پستونم رفته تو و احساس درد دارم و چند ساله همین مشکلو دارم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:27 ب.ظ

      نیاز به معاینه دارید

      پاسخ
  88. aboalfazll12376@gmail.com - می 20, 2023 در 12:56 ق.ظ

    سلام خانم دکتر خوبید
    من ۱۶سالمه و مشکل تقارن سینه دارم و مجردهم هستم ولی این مشکل منو خیلی ناراحت کرده یه چند مدت هست که اینجوری شده تقریبا۷ماهه
    ولی من نگرانم ممکنه که دیگه سینه هام تقارن پیدا نکنن؟
    شکل دوتا شونم عین همن ولی سینه سمت راستم کمی کوچکتر از سمت چپ هست

    پاسخ
    • دکتر ناهید نفیسی - می 30, 2023 در 1:27 ب.ظ

      سلام با روش های جراحی یا تزریق چربی می تونید تقارن رو ایجاد کنید.

      پاسخ
      • aboalfazll12376@gmail.com - جولای 21, 2023 در 12:08 ق.ظ

        تا ۱۸سالگیم درست میشه یا باید جراحی کنم

        پاسخ
  89. شمسی اصغری - ژوئن 26, 2023 در 12:45 ب.ظ

    سلام خانم دکتر خسته نباشید. من نزدیک به سه ماه میشه نوک سینه‌هام درد میکنه نزدیک دوره عادت ماهانه‌ام کمتر میشه و توی این ۳ماه دردم هم یه مدت قطع شد ولی مجدد شروع شده. و درد یکی از سینه‌هام خوب میشه ولی سمت چپی همچنان درد میکنه. لمس کردم هیچ چیزی هم داخل سینه‌هام حس نکردم. لطفا بگید چیکار کنم. ممنون

    پاسخ

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه