info@drnafisi.com   021-22545524
دکتر ناهید نفیسی » جراحی زیبایی سینه » خوابیدن بعد از پروتز سینه از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از پروتز سینه
نوبت دهی دکتر ناهید نفیسی

خوابیدن بعد از پروتز سینه از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از پروتز سینه

خوابیدن بعد از پروتز سینه یکی از جنبه‌های مهمی است که برای بهبود راحتی و بهبود فرآیند بهبودی پس از عمل جراحی بسیار اهمیت دارد. پس از پروتز سینه، ممکن است با چالش‌هایی مانند راحت نشدن در خواب یا ناراحتی در زمان خواب مواجه شوید. در این مقاله، به بررسی روش‌های بهترین خوابیدن بعد از پروتز سینه و توصیه‌هایی برای راحتی و استراحت در زمان خواب می‌پردازیم.

نحوه خوابیدن بعد از پروتز سینه

چگونگی خوابیدن بعد از پروتز سینه

 شیوه صحیح خوابیدن بعد از پروتز سینه از مراقبت های مهم بعد از عمل پروتز سینه است. حتما باید جهت بهبود بهتر و گذراندن دوره نقاهت بدون عوارض دستورالعمل ها و اصول خوابیدن صحیح بعد از پروتز سینه را رعایت کنید.

در هنگام خواب باید در یک زاویه مناسب هنگام خواب قرار بگیرید، به گونه ای که فشاری به سینه ها وارد نشود.توصیه می شود که 1 الی 2 ماه بعد از پروتز سینه روی کمر (به پشت بخوانید) و بالاتنه را با شیبی حدود 30 تا 45 درجه بالاتر از بدنتان قرار دهید.

 رعایت این نکات سبب کاهش عوارض و تورم سینه ها می شود و تاثثر خوبی در گذارندن صحیح دوران نقاهت دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح پروتز سینه

نحوه دراز کشیدن بعد از پروتز سینه

رعایت نکات زیر هنگام دراز کشیدن و خوابیدن مناسب و اصولی بعد از پروتز سینه بسیار کمک کننده است. از جمله:

  • پرهیز از غلت زدن در خواب
  • استفاده از بالش و گذاشتن زیر بازو جهت پیشگیری از غلت زدن
  • خوابیدن روی کمر تا 6 هفته بعد از عمل
  • استفاده از بالش های گرد و گوه ای
  • بالاتر قرار دادن سینه از بدن با شیب 30 تا 45 درجه 
  • خوابیدن با سوتین مخصوص پروتز سینه

مدت زمان لازم جهت رعایت اصول خوابیدن بعد از پروتز سینه

از دید پزشکان توصیه می شود که حداقل 6 هفته پس از عمل به پشت بخوابید و اصول خوابیدن مناسب را رعایت کنید. زیرا این به بهبودی سریع، کاهش عوارض و افزایش ماندگاری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: آیا بعد از پروتز سينه می توان شير داد؟

نحوه دراز کشیدن بعد از پروتز سینه

مهم ترین نکات نحوه خوابیدن بعد از پروتز سینه

علاوه بر موقعیت صحیح خواب و دراز کشیدن صحیح ، چند نکته مفید دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند پس از عمل پروتز سینه به خوبی بخوابید:

✔پیاده روی:

حتما در هفته و روز اول عمل پیاده روی سبک و آرام و کوتاه داشته باشید.

✔سوتین های ساپورت: 

پس از پروتز سینه، تا یک ماه حتی در شب سوتین مخصوص بپوشید. سوتین های مخصوص پروتز سینه سبب بالا نگه داشتن پروتز سینه و کاهش تورم و پیشگیری از ورود فشار به پروتز سینه می شود. 

✔اختلالات خواب:

پرهیز از مصرف موادی مانند کافئین (قهوه، چای، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و…)، الکل، شکر و استفاده از صفحه‌نمایش‌های الکترونیکی، به‌ویژه در ساعات شب، می‌تواند به شما کمک کند تا خواب کافی داشته باشید و از بیداری شبانه جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: آیا امکان ترکیدن پروتز سینه وجود دارد؟

خلاصه

خوابیدن بعد از پروتز سینه یکی از جنبه‌های مهم در فرآیند بهبودی پس از جراحی است. پس از انجام عمل پروتز سینه، ممکن است تغییراتی در الگوی خواب و راحتی خواب به وجود آید. برخی از زنان پس از این جراحی ممکن است با مشکلاتی مانند ناتوانی در یافتن وضعیت خواب مناسب یا تجربه درد و ناراحتی در زمان خواب روبرو شوند. به منظور ارتقاء راحتی و بهبود الگوی خواب بعد از پروتز سینه، توصیه می‌شود که برنامه‌ریزی خواب مناسب و استفاده از روش‌های آرام‌بخش قبل از خواب را رعایت کرده و در صورت وجود مشکلات، با پزشک مشورت نمایید.

سوالات متداول خوابیدن بعد از پروتز سینه

بعد از عمل جراحی سینه، کی می‌توانم به پهلو بخوابم؟

سه هفته پس از عمل بزرگ کردن سینه، می‌توانید به پهلو بخوابید (با توصیه و تأیید پزشک). با این حال، خوابیدن به پشت با بالاتنه بالا همچنان بهترین وضعیت برای بهبودی سریع و بدون عارضه است.

آیا می‌توانم پس از عمل پروتز سینه روی شکم بخوابم؟

تا حدود ۱۲ هفته پس از جراحی بزرگ کردن سینه، می‌توانید به شکم بخوابید. لطفاً بعد از عمل، از خوابیدن به پهلو یا روی شکم خودداری کنید. این ممکن است باعث ناراحتی شدید در قفسه سینه و قرارگیری نامناسب پروتزها شود.

آیا بعد از عمل پروتز سینه، خوابیدن بدون سوتین مشکلی ندارد؟

توصیه می‌شود که به مدت ۶ تا ۸ هفته پس از عمل بزرگ کردن سینه، سینه‌بند یا سوتین ورزشی را به صورت تمام وقت استفاده کنید، به این معنی که آن را حتی در طول شب نیز بپوشید.

دکتر ناهید نفیسی

خانم دكتر نفيسی در سال 1377 در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشكی ايران فارغ التحصيل شده و بورد تخصصی جراحی را همان سال دريافت نمودند. ایشان برای تکمیل دوره های جراحی سرطان سینه و جراحی های زیبایی سینه مکررا به کشورهای اروپایی  به خصوص ایتالیا رفته و دوره های انکوپلاستیک یعنی استفاده از جراحی های زیبایی در درمان و جراحی سرطان سینه را دیده اند. ايشان جراحی های خود را بيشتر به درمان سرطان پستان و جراحي های زيبايی سينه از جمله كوچك كردن و بزرگ كردن سينه محدود كردند. دکتر نفیسی در ادامه فعاليت هايشان دوره ليپوساكشن را به طور آكادميك در سوئيس به عنوان اولين خانم جراح ايراني در اين كشور زير نظر پرفوسور Linda آغاز نموده و پس از اتمام موفقيت آميز اين دوره به ايران بازگشته و اقدام به آموزش ليپوساكشن به پزشكانی كه تمايل به اين دوره را دارند نمودند. همچنین در حال حاضر ایشان مدیر اجرایی مرکز پیشگیری غریالگری و درمان سرطان های بانوان در بیمارستان خاتم الانبیاء و همکار مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی و مرکز بیماری های پستان جهاد دانشگاهی تهران هستند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه